Projects

비정형의 빅데이터를 활용하여 경쟁환경에서 사업자의 신제품 포지셔닝과 다기간 제품 포트폴리오 선정에 도움을 줄 수 있는 전사적 의사결정 시스템의 개발

  • Period: 2015.05.01 – 2018.04.30 (Ongoing)
  • Joint Work with KAIST and Korea University
  • Research Goals
    -(Cognitive Engineering) Demand estimation using the consumer utility model obtained from Big data
    -(Economics) Product portfolio optimization under competition
    -(Management Science) New product development and product portfolio management
    -(Final) Enterprise decision support system development
  • Results of Research 
    – Park, J., Lim, J. H., & Mo, J. (2015, December). A mathematical model to determine the optimal size of a product line from the perspective of manufacturing companies. In Industrial Engineering and Engineering Management (IEEM), 2015 IEEE International Conference on (pp. 1437-1441). IEEE.
    – 황성범, 모정훈. Online consumer review의 information gain 분석을 통한 수요예측, 2016 대한산업공학회 추계학술대회. 2016년 11월.
    – Jungju Park, Jeonghoon Mo, Ji Hyoun Lim. (2016). Research on the Relationship between Product Sales and Product Review Similarity. 2016년 대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집, 4720-4730.

 

Completed Project

  • 콘텐츠 유통 환경 다변화에 따른 지상파 방송 클립형 콘텐츠 소비 수요 연구(2017.08.01-2017.10.31)
  • 콘텐츠산업 발전을 위한 게임이론적 모델에 관한 연구 (2012.05.01-2015.04.30)
  • 무선통신시스템에서의 총체 간섭에 대한 통계학적 모델링 및 제어기법 연구 (2012.12.01-2014.11.30)
  • 개방형 콘텐츠 전달 인프라스트럭처구축을 위한 이종 콘텐츠전달망들간의 상호연동 기술개발 (2012.03.01-2014.02.28)
  • 통방융합서비스의 게임이론적 모델에 관한 연구 (2009.05.01-2012.04.30)